16 augustus 2015

IJsje (Patroon)

Zondagavond: Kaarsjes, Netflix, M&M's, bolletje katoen, een haaknaald en toen kwam dit eruit! :)


Ik heb hem in mijn enthousiasme iets te veel opgevuld, maar hij ziet er niet minder gezellig door uit vind ik. :) Het is een leuk en simpel projectje voor tussendoor waarbij je snel resultaat ziet. Vind ik persoonlijk soms best heel fijn! ;)




Haaknaald: 4
Garen: Drops Paris & gouddraad

Heb je geen zin om met gouddraad te werken? Vervang deze twee toeren dan voor één toer stokjes met het katoen garen.

 Begin iedere toer met 2 losse, tenzij anders aangegeven, en sluit iedere toer door middel van een half vaste om de 2 beginlosse van je toer. 

IJsje:

* Katoen: Magische ring + 2 losse.

* 12 stokjes in de ring. 

* 2 stokjes in iedere steek.

* 1 stokje in iedere steek.

* Herhaal vorige toer nog 5 keer.

* Gouddraad: 1 losse, half stokje in iedere steek.

*Herhaal vorige toer nog een keer met het gouddraad.

* Katoen: 1 losse, 1 vaste in iedere steek.

* Hecht af

Nu heb je de 'body' van het ijsje af. Dit is tevens het moment om alle draadjes af te hechten en (alleen als je dat wilt natuurlijk) het ijsje te voorzien van oogjes en een mondje.

Stokje:

* Magische ring + 2 losse.

* 8 stokjes in de ring.

* 1 stokje in iedere steek.

* Herhaal de vorige toer totdat je de gewenste hoogte hebt bereikt. (Je kan het ijsstokje natuurlijk ook met vaste haken in plaats van stokjes voor een iets 'dichter' resultaat.)

* Hecht af.

Vul het stokje en het lijfje (ik heb nog een klein belletje in het lijfje verstopt.) en naai ze vervolgens aan elkaar vast met dezelfde kleur katoen die je gebruikt hebt voor het ijsje zelf. 



Ik heb aan de bovenkant een klein lusje gemaakt, zodat mijn ijsje aan het bord boven de eetkamertafel kan hangen, maar je kan er bijvoorbeeld ook een sleutelhanger van maken of een slinger.

6 opmerkingen:

  1. Dit is nou echt een patroontje voor mij: niet te moeilijk, snel klaar en met een superleuk resultaat. Ik hou ervan! Dankjewel voor het delen. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! :) Ja heerlijk toch, niet te veel gedoe en snel wat leuks van je naald. x

      Verwijderen
  2. Schattige ijsje. Leuk zo aan het bord tussen al die andere leuke dingen. Lief dat je het patroon deelt. Echt leuk om tussendoor te haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel te leuk :-)! Dank je voor het patroon :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...