29 november 2014

Patroon stropdasje

Ik heb dit rompertje met stropdasje al een paar keer gemaakt, maar ik word er iedere keer weer blij van! Leuk als kraamcadeautje of met de feestdagen om de hoek een leuk ideetje om te maken toch? :)

Ik heb in dit geval gewoon een mooi wit rompertje gekocht en het stropdasje met textiellijm bevestigd, maar je kan het natuurlijk ook met een draad erop naaien.



Ik heb haaknaald nummer 4 gebruikt en Drops Paris (katoen) garen.

Aan het einde van iedere toer maak je een keerlosse en keer je het werkje.

Haak een ketting van 9 losse, haak 1 vasten in de 2e losse vanaf je naald en vervolgens nog 7 vasten in de volgende losse. (8)

Haak 2 vasten samen, 4 vasten en weer 2 vasten samen haken. (6)

Haak 2 vasten samen, 2 vasten en weer 2 vasten samen haken. (4)

Haak 4 vasten.

Haak 2 vasten in de 1e vasten, 2 vasten en 2 vasten in de laatste vasten. (6)

Haak 6 vasten.

Haak 2 vasten in de 1e vasten, 4 vasten en 2 vasten in de laatste vasten. (8)

Haak 8 vasten.

Haak 2 vasten in de 1e vasten, 6 vasten en 2 vasten in de laatste vaste. (10)

Toer 10 tot en met 29: Haak 10 vasten.

Haak 2 vasten samen, 6 vasten en weer 2 vasten samen haken. (8)

Haak 2 vasten samen, 4 vasten en weer 2 vasten samen haken. (6)

Haak 2 vasten samen, 2 vasten en weer 2 vasten samen haken. (4)

Haak 2 keer 2 vasten samen. (2)

Haak 2 vasten samen. (1)

Hecht je stropdasje af en bevestig hem zoals je zelf mooi vind.


Het patroon is afkomstig van de blog van Angels Handmade

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...