27 november 2014

Patroon Handwarmers


Heerlijke handwarmers om je handen warm te houden nu het buiten echt weer kouder geworden is. Ik heb het initiĆ«le patroon heel lang geleden een keer op internet gevonden en in een map gedaan met het idee die ga ik vast nog een keertje proberen, maar dat werd wat later dan gepland. :) 

Wie het oorspronkelijke (Engelse) patroon geschreven heeft stond helaas niet op het printje, dus de credits komen niet geheel aan mij toe. Ik heb het patroon wel her en der wat aangepast, zodat de handwarmers, naar mijn idee, wat mooier zaten. 


Ik heb haaknaald 4 gebruikt en Drops Cotton Merino garen.

Haak 32 losse, sluit de ketting tot een ring door middel van een half vaste in de eerste losse van je ring.

Haak 1 losse en vervolgens 1 half stokje in iedere steek. (Je begint iedere toer met een steek in de steek waar ook je beginlosse zit en slaat deze dus aan het einde van je toer over.) Sluit de toer door middel van een half vaste in het eerste halve stokje.

Herhaal de vorige toer 14 keer. Je hebt dan in totaal 15 toeren van halve stokjes.

Haak 1 losse en vervolgens een half stokje in iedere steek tot de plek waar je wilt dat je duim komt te zitten. (Het is handig dat je voordat je deze toer begint dus even kijkt waar je duim moet komen zodat deze een beetje mooi aan de zijkant zit.) Haak dan 8 losse, sla 8 steken over en haak vervolgens weer een half stokje in iedere steek. Sluit door middel van een half vaste in het eerste halve stokje.

Haak 1 losse en een half stokje in iedere steek totdat je bij je ketting van 8 losse van de vorige toer aankomt. Om deze ketting haak je 9 vaste en dan weer verder met een half stokje in iedere steek.

Haak 1 losse en vervolgens een half stokje in iedere steek. Sluit de toer door middel van een half vaste in het eerste halve stokje van deze toer.

De vorige toer herhaal je 5 keer, zodat je in totaal 6 toeren van halve stokjes hebt gehaakt.

Haak 1 losse en vervolgens 1 vaste in iedere steek en hecht netjes af.

Herhaal bovenstaand patroon nogmaals voor je tweede handwarmer.

Dan heb je nu de basis handwarmers af zoals op de foto. Je kan er uiteraard ook voor kiezen om er nog een leuk schulp- of picotrandje aan te zetten. 

Ik had nog hele oude parelmoeren knoopjes uit mijn oma haar naaikistje die ik heb gebruikt om de handwarmers op te leuken, maar je kan ze natuurlijk zo versieren zoals je zelf wilt --> Knoopjes, kraaltjes, applicaties, lintjes etc. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...